Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Rolig helg

Av tanten-och-ella - 30 augusti 2010 10:52


I lördags var mina anhöriga och hälsade på oss, jätteroligt tyckte Ella som fick gosa med kvinnan och ha jättebusigt med mannen.

Kvinna som haft katt hela livet är bra på att läsa av katter och hon säger att Ella trivs i hemmet och med mig.

Fick goda råd, nu är det inte stängt till tv-rummet bara stängt till sovrummet dagtid men det kan snart vara öppet dagtid också, visar ännu inga tecken på allergireaktion. Är så skönt och tryggt för hon är ärlig och säger till mig, så nu måste jag slappna av och inte gå för att leta efter Ella så fort hon inte syns.


Jättebra, bättre inte oroa sig så där överdrivet utan slappna av, märker på Ella att det fungerar mycket bättre.   



I går var vi hos Miss Emmi’s och träffade trevliga tjejer som har katterier, intressant att höra och så fick vi träffa två av Ellas syskon, mamma Lisen, Cornelia och ”min sniffkatt” Lucinda.  Ann-Katrin höll Ella medan Emelie klippte framklorna, det är lite svårt att göra det ensam.

Tack tjejer för hjälpen!   



Nu kommer en anhörig få hjälpa mig hålla och givetvis skall jag försöka klara det själv, ta lite försiktigt när Ella är trött och avslappad Skulle det inte funka så kan vi gå till trim och få klippkort på kloklippning, kan också vara bra för då kommer vi ut och lär oss åka spårvagn.


Trodde Ella skulle vara ledsen igår när vi kom hem, sakna sina gamla kattkompisar, kanske hon gjorde utan att jag kunde läsa av rätt. När hon togs ut väskan så spann hon så gott, dörren till sovrummet var öppen så hon hoppade rätt upp i min säng och lade sig att spinna, sen förflöt kvällen med lek, äta och toa.


Har köpt räkor, vi skall ha en mysstund en kväll i veckan med räkor, keso eller yoghurt och äta ihop på varsin tallrik.   


Ella tigger inte vid kylskåpet eller när det äts och det skall vi hålla på.

Har inte hunnit fota,  hittade en rolig bild.


Nu har jag snurrat till det med inlogg på ett kattforum, får se om admin där fixar det.

  


 
 
Jenny

Jenny

30 augusti 2010 20:23

Vad mysigt och roligt ni verkar ha det, du och Ella.
Längtar så tills det är våran tur :)

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards