Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Ella tassar på laptopens tangentbord

Av tanten-och-ella - 24 augusti 2010 14:12

Ella berättar


Nu har jag kommit hem till tanten, sitter i knät och försöker hjälpa henne skriva inlägg.

Det har gått relativt bra men jag får inte sova i hennes säng men jag jobbar på det, nån gång måste hon ge med sig, gäller att jag lär henne.


Torrfoder vill jag inte ha ännu, får våtfoder och nu har jag gjort det stora också i toahuset så hon slipper springa där och kolla som en skållad råtta.


Både tanten och jag är trötta för vi sover inte bra när jag skall ligga i elementkorgen, vill ju ligga på tantens kudde.


Idag har vi varit på bilprovning och där blev jag beundrad av både grabbarna och tjejerna som jobbade där, bilen brydde de sig inte så mycket om, vips så var den klar och jag fick åka hiss upp på bryggan så de kunde titta under.


Sen har vi varit med grejor i den sjuke anhöriges lägenhet men jag fick inte följa med in för den var inte kattsäkrad ännu. Väl hemma så skulle vi posta räkningar och jag fick sitta i bärselen, det gillar jag, tanterna och farbröderna i 55 + huset  gullar, beundrar och säger jag är näpen. En farbror sa att jag var en vanlig bonnakatt men det fnyser jag åt.


I morgon kommer den unge datanörden och skall hjälpa oss byta bredband, egentligen vill tanten att vi skall vara ensamma några dagar och ha det mysigt men den unge är så nyfiken på mig så det är väl bäst han får komma och  titta på mig då och så vill han nog  ha lite god mat av tanten.



Nu litar jag på tanten, vill ligga i knät, slickar henne och hon får klia mig på magen, ibland ligger jag på rygg helt utslagen.


Tanten är urkass på att fota så här kommer en bild när jag är morgontrött innan vi åkte iväg.


Här är så dåligt väder så vi kan inte gå ut mer idag, vi skall laga mat och jag skall vara med, vi har köpt ett helt flak ägg, skall göra många ugnspannkakor  så den sjuke  anhörige har vid hemkomsten.


   

Här är jag en tröttis efter nattens kamp att få sova på tantens kudde.

 
 
Jenny

Jenny

24 augusti 2010 14:40

Låter som om du har det underbart hos tanten, Ella ;)
Får väl vara beredd på kampen om att få sova i sängen sedan när vi skaffar en liten.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

24 augusti 2010 14:49

Haha, vad jag skrattade när jag läste detta! :-D

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Medmänniska

24 augusti 2010 15:21

Hej Ella! :-)

Du får det bra och mysigt hos Tanten.
Hör redan hur du ligger och spinner förnöjsamt...
Lite ugnspannkaka kan väl små kattungar gilla, du får be om en smakbit....

Allt gott till dig och Tanten!

Hälsningar
Medmänniska

 
Ingen bild

tant B

24 augusti 2010 15:46

:-) Ja det är en kamp, måste vara konsekvent annars får jag Ella på kudden och det kan vara onödigt att utmana ödet. Nu ligger vi båda i sovrummet och skulle det inte funka får Ella ta sovrummet och så görs data/tv-rum om till mitt sovrum.

Tror en kommentar kommit bort, klickade godkänt på alla. :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards